|
NAUČNOTEHNIČKE INFORMACIJE Vojnotehnički institut Beograd |
||||
ćirilica |
eglish |
francia |
|
ANALIZA I ODREĐIVANJE BUKE VAZDUHOPLOVA
Dragoljub Vujić Mr Branko Kajić
Izvod:
Razmatrani su izvori buke i
načini za njeno određivanje. U okviru buke motora posebno su analizirani buka
izlaznog mlaza, buka kompresora i buka elise. Pri određivanju buke elise dati su
proračun buke u daljem polju, kao i na površi trupa aviona u krstarećem letu.
Na bazi izloženih
analitičkih izraza sračunata je buka jednog mlaznog aviona na zemlji, za
određene režime rada motora i različita rastojanja. Uporedo su prikazane i
vrednosti buke dobijene merenjima na realnom objektu.
Obrađena je i
aerodinamička buka koju stvara avion u letu. Posebno je razmatran zvučni fenomen
koji se javlja pri preletu aviona nadzvučnom brzinom, poznat kao zvučni udar.
Ovaj fenomen je objašnjen pri pravolinijskom horizontalnom letu, sa konstantnom
nadzvučnom brzinom i pri poniranju, sa promenljivom nadzvučnom brzinom. Ukazano
je i na neke nestacionarne udarne fenomene koji još uvek nisu dovoljno
istraženi.
Osnovni pojmovi iz akustike, kao i grafički prikazi nivoa zvučnog pritiska savremenog dvostrujnog turbomlaznog motora sa dopunskim sagorevanjem i jednog aviona sa turbomlaznim motorom pri radu na zemlji, dati su u prilogu
Ključne reči: avion, avionski motor, turbomlazni motor, akustika, buka, zvučni udar, zvučni pritisak
|
Copyright ©, Naučnotehnička informacija, 2001. - www.vti.mod.gov.rs/nti Vojnotehnički institut, Ratka Resanovića 1, Belgrade, Serbia |